DoporučujemeZaložit web nebo e-shop
aktualizováno: 29.08.2018 22:01:26 

Moje motorky....

Čezeta 501/05

Čezeta 501/05... Čezetu jsem si koupil těsně před vánocemi za 5000Kč. 23.12.2007 jsem si pro ní jel do Trhové Kamenice. Je docela oprýskaná, ale hlavní je, že to drží. První den jsem toho moc nestihl. Na Štědrý den jsem vyndal karburátor a začal dělat GO benzinového(měděného) potrubí. Vyndal jsem nádrž, opravil kohout a hadičky. A tak jsem došel až k nechutně zašpiněnému karburátoru. Když jsem ho rozebral, vlítla mi jiskra do očí!! Uvnitř bylo čisto a docela čerstvý benzin, tedy aspoň trochu to vonělo jak benzín. Tak jsem karburátor smontoval a zvenku opláchl technickým benzínem. Pod ventil jsem namontoval benzinový filtr. 25.12 jsem namontoval zpět nádrž, potrubí a karburátor. Začaly zdlouhavé pokusy o hození jiskry. Vzal jsem baterku z našeho "traktůrka", namontoval ji, otočil klíčkem, šlápnul a ono nic. Tak jsem vyčistil kabely od indukční cívky a zase nic. Do zapalování se mi vrtat nechtělo, ale musel jsem a pilníkem jsem vyčistil kladívko a uhlíky. První jiskra mi dala naději v úspěch, ale druhá jiskra již nebyla. Opět jsem rozmontoval kladívko, tentokrát jsem ho vymontoval ven a zabrousil do úplného lesku. Od té doby to jiskru hází. Opravil jsem spínací skříňku a dokonce se mi i točí startér. Koupil jsem výfuky, lanka, řemen a dostal jsem od souseda druhý karburátor. Podařilo se mi ho konečně rozchodit. Ve Zloníně jsem koupil všelijaké chybějící gumové doplňky a stojan na čezetu 502, neboť je velice obtížné jí dát na normální stojánek. Chytá na první našlápnutí a točí se nádherně. Očistil jsem dynamo, aby se lépe točil startér. Natřel jsem čezetu zespoda základovkou a gumoasfaltem. Zadní silenblok, přední vidlici a kola jsem nalakoval barvou slonová kost. Přední část skútru jsem už obrousil a vybrousil jsem tuny starého kitu. Koupil jsem vzduchový filtr, lanka, řemen, sklíčko zadního světla a na burze v Kladně jsem koupil nápis Čezeta za 200Kč. A tím je skútr (skoro) kompletní již před renovací. Nejprve jsem skůtra obrousil, abych zjistil stav kastle a poté zakitoval. Některé díly jsem musel odvést na pískování. Byla to úděsná práce, ale výsledek přeci stojí za to. Vše trvalo neúnosně dlouho. Vytáhl jsem motor, který jsem vyčistil a také kyvnou vidlici. Mezitím jsem skůtra nastříkal plničem a poté první vrstvou laku. Bohužel se mi nepodařil vyřešit problém s levou stupačkou a proto zůstává poničena, protože kit ani eprosin by nevydržel. Postupem času jsem se dostal až k maličkostem a nyní mi chybí jen chromové okrasné lišty. Časem musím kvůli bezpečnosti namontovat blinkry, ale to až po dokončení všech rozdělaných prací doma.
 
     
  V inzerci                                         V inzerci                                        Oprava palivového potrubí  

     
  Motor zleva                                   Motor zprava                                 Nákup na burze

     
  Já a provizorní baterka                 Bratr a čezeta                                 Obroušený kit

     
 

  Obroušený kit                               Kit + plnič                                       První vrstva laku 

       

Lak finišuje                                                    Lakování naplocho                                     Téměř dokončená

   

  Zezadu

                     

První našlápnutí